Strategie & Concept (SCO)
Bij het vak Strategie & Concept heb ik geleerd om een merk van het begin tot het einde te creëren. Begonnen met het onderzoeken van wie de doelgroep is, welke markt ze aanspreken en in werken en als laatste wat voor merk ze nu eigenlijk zijn en willen gaan zijn. Dit is gedaan door middel van het maken van een eigen brand guide voor de band waarin het merk op een inspirerende wijze uiteen wordt gezet.
Het vak SCO heeft mij bekend gemaakt met hoe merken werken, worden gemanaged en gecreëerd. Ook heeft SCO mij kennis laten maken met fotografie en typografie. Beide vind ik erg belangrijk en inspirerend.
Uitgelichte opdrachten
Sprint 1
Beeldassociaties
Associeren van beelden
Architectuur fotografie
Fotografie van moderne architectuur
Merk-, markt- en concurrentieanalyse
Analyses maken
Portret fotografie
Fotografie van medestudenten
Sprint 2
Typografieposters
Posters gemaakt van letters
Logo ontwerp
Experimenteren met logo design
Inspiratiedocument
Inspirerend document
Sprint 3
Doelgroepen/publieksgroepen
Doelgroep & publiekgroeps mapping en acties
Layout brand guide
Verknippen van de brand guide
Offline middelen
Het Moeders Mooiste bierviltje
Online media strategie
Uitwerken van strategie
Band poster
Poster ontwerpen
Sprint 4
Strategie inzet middelen
Inzet van middelen
Filter op sprints
Alles
1
2
3
4